17 Kasım 2010 Çarşamba

Colgate kampanyası - fmcg'de basın bal gibi olur

Maalesef ülkemizde "fmcg-hızlı tüketim mamülleri" reklamcılığı çok büyük oranda TV mecrası ile ilerliyor. Oysa basın ve diğer mecralarda da çok yaratıcı işler yapılabilir. Özellikle kozmetik ve kişisel bakım kategorilerinde, nispeten "involment-ilginliğin" daha yüksek olduğu, temizliğe göre daha bilinçli bir tüketici profilinin olduğu bu kategoriler yaratıcı basın ve diğer uygulamalar için çok fırsat veriyor aslında.

Aşağıda ki Colgate işleri, hem tüketici faydası olan beyazlık ve ferahlığı çok net veriyor hem de bunu hedef kitle olan genç yetişkinlerin dünyası ve kodları içinde yapmayı beceriyor. Çizgi roman kodlarını kullanan kampanya tüm açılardan sıra dışı bence.



1 yorum:

  1. Cok ilginc ama ne kadar basarili olmustur bilmiyorum zira çok fazla dialog var, imaj olarak ilgi çeken, akilda kalan hiç bir nokta göremiyorum (ki bu tarafi akilda kalabilir :) ) Ve de marka sayfada tamamen kaybolmus durumda... En basarili ikinci imaji görüyorum, cünkü renkler ile "talk with confidence" karesi ve de hemen altindaki ürün bakar bakmaz göze çarpiyor...

    YanıtlaSil